https://www.facebook.com/pages/Kedai-Online-Hasliza/250318831818519?ref=hl

Friday 4 July 2014

Sebelum Sahur

Hari ini bangun awal sikit, hari Jumaat penghuli segala hari. Semalam sudah berjanji akak dan suami akan membawa anak ke masjid untuk solat berjemaah. Kami adalah khariah masjid di Sungai Ular, setiap hari Jumaat dan Sabtu akan ada kuliah subuh. Jadi kami ambil kesempatan di bulan ramadan yang penuh barakah ini untuk menambah sedikit ilmu.

Anak-anak akak sudah pesan semalam. Kita akan ke masjid untuk solat jemaah,  yang paling seronok sekali anak yang berumur 4 tahun juga minta dikejutkan awal. Katanya hendak ikut mama, abah dan abang-abang ke masjid juga.

Makanan untuk sahur sudah disediakan hanya menunggu jam tepat pukul 5.00 pagi masih ada lagi 13 minit. Jadi akak ambil peluang untuk menulis. Sudah lama tidak "update". Rindu pulak. Pagi ini juga adik akak akan menghantar anak sulung ke rumah untuk menjaga anaknya. Katanya pihak nurseri tidak mahu menjaga anaknya yang sakit mata itu. Tetapi akak sudah pesan ambil Vitamin C untuk diberi kepada anaknya. Alhamdulillah, tips ini akak sudah amalkan sejak anak pertama lagi. Kalau ada tanda-tanda sakit mata cepat-cepat kita bagi Vitamin C ini.

Berjumpa lagi.. ada masa berbaki lagi 4 minit, hendak kejutkan anak..  :)

No comments:

Post a Comment