https://www.facebook.com/pages/Kedai-Online-Hasliza/250318831818519?ref=hl

Friday 25 April 2014

Resepi Cheeskut yang sedap



Sarapan pagi yang sihat

Alhamdullilah, semalam saya sempat sediakan cheeskut yang sedap. Sarapan pagi kami sekeluarga. Bekal untuk dibawa ke tempat kerja sudah saya asingkan ( menghitung hari,  4 minggu lagi saya akan berkhidmat sebagai seorang juruteknik). Tidak sabar rasanya menunggu detik itu.

Sampai saja di kafeteria..sudah ada rakan yang sedang menikmati sarapan pagi. Setiap kali mencuba resepi baru mesti saya akan beri mereka rasa. Suka sangat dengar komen-komen yang membina. Secara tidak langsung dapat memperbaiki kelemahan saya itu.

Komen rakan-rakan memang memberangsangkan.. sedap kata mereka. Sudah ada yang hendak buat tempahan. Tidak ada niat hendak menjual. Syukur rezeki dari Allah.

Resepi cheeskut yang hendak saya kongsikan di sini.

Bahan-bahannya;

250g cream cheese 
Biskut kraker
Nestum - secukupnya
1/2 tin susu pekat
Susu segar - biskut untuk di celup

sedikit perahan lemon.

Caranya;

Pukul cream cheese sampai larut. Masukkan susu pekat kedalam adunan cheese tadi 
( kurangkan susu sekirannya hendak kurangkan manis ) Putar sebati. Tambahkan sedikit perahan lemon. Ketepikan.

Biskut dicelup kedalam susu segar. Biarkan seketika, tidak perlu lama nanti agak lembik biskut. 

Susun biskut di dalam loyang. Sapu cream cheese ke atas biskut yang sudah dicelup tadi. Taburkan nestum di atas cream cheese. Ulang proses ini sampai habis dan 
sejukkan di dalam peti sejuk. 

Mudahkan..selamat mencuba.

Wasalam.






No comments:

Post a Comment